Besökare

torsdag 23 maj 2013

Viktklubb

Var med i Viktklubb för några år sedan och det funkade kanon. Funderar nu starkt på att gå med igen men det som gör mig lite tveksam är att det är rätt så tidskrävande med all vägning och inskrivning av mat. Vet att det kunde ta väldigt lång tid förr. Dock behöver jag kanske inte vara så EXAKT som jag var förut. Går ju att lägga in som portioner, tex 1 skiva formfranska = si och så många kcal. Förr tror jag att jag vägde just den skivan jag skulle äta ifall det skulle skilja något gram >< Följde det verkligen slaviskt, minsta lilla gram blåbär för mycket på tallriken åkte bort. Om jag går med är det klart jag ska vara noga för att få det resultat jag vill ha men man kan nog spara in lite tid på vissa grejer.

Det går iof rätt bra för mig nu med, har tjuvvägt mig och plusset på 1.6 kg jag hade i måndags är borta. 1.7 hade jag gått ner idag. Jag försöker hålla reda på kcal i huvudet men det är inte det lättaste och jag räknar ofta på högre än vad det egentligen är för att vara säker på att inte få i mig för mycket. Tror att jag vissa dagar äter för lite än vad jag borde pga detta. Sen vill jag ju kunna unna mig mitt lördagsgotte utan att behöva oroa mig för att jag stoppar i mig för mycket. Och kunna ta lite glass eller en bulle tex mitt i veckan. Bara jag skriver in allt och ser till att göra mig av med mer än vad jag stoppar i mig går ju detta och jag slipper fundera så mycket.

Men men, som sagt, det tar en del tid och jag får fundera på det ett tag till ^^

#nejjagharingenroligbild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar