Besökare

tisdag 14 maj 2013

En syndens dag

Var grått och trist ute när vi vaknade imorse men det verkade som att Cina och Philip fortfarande låg och sov så jag tog med mig lillen och Nikki ut på en 3 km runda. Det började dugga lite men det gjorde inte så mycket, var skönt att komma ut lite. Däremot gjorde det satans jävla ont i mitt knä. Tror det började när jag testade att jogga för ca 2 veckor sedan. Fortsatte springa lite lätt några dagar men sen gav jag mig i hopp om att det skulle bli bättre och försvinna men tyvärr har det fortsatt och känns värre nu. Troligtvis pga mycket promenader i kassa skor. Snälla Eddie har iallafall gett mig pengar så att jag kan åka in till stan och köpa mig ett par ordentliga löparskor :)

När vi kom hem blev det frukost bestående av mackor, ägg och te. Därefter lek för killarna och skitsnack för mammorna. Skippade lunchpromenaden då det börjat regna mer men tog en 8 km runda på eftermiddagen, dock i väldigt lugnt tempo. När vi kom in blev det fika på varsin bulle. Har dessutom tryckt i mig några rutor choklad, massa jordnötssmör OCH Ben & Jerry's!! Riktig jävla hets, fattar inte vad som hände. Usch. Ångest.

Cina och Philip åkte hem efter middagen och jag hoppade över kvällsrundan för att skona mitt stackars knä. Hade istället tänkt köra lite övningar här hemma men efter 15 armhävningar kände jag att jag verkligen inte hade någon lust, motivationen fanns inte där, den var som bortblåst.

Nu ligger jag alltså här och känner mig uppblåst, med ångest och en finne på hakan. Det har som vanligt varit jättekul att få träffa och umgås med Cina och Philip men då det gäller kost och träning har det känts som en riktig jävla slarv - syndar - bajsdag. Glad att jag satt "vågförbud" på mig själv fram till fredag, annars hade jag väl legat och gråtit nu. Känns så trist då jag tycker jag klarat mig bra fram till idag. Håller tummarna för att det känns bättre imorgon. En ny dag med nya tag. Kanske de där nya skorna får upp humöret och motivationen igen? Jag hoppas det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar