Besökare

söndag 19 maj 2013

Finbesök och premiärgrillning

Har varit en mycket trevlig helg med alldeles för mycket gott att äta för ovanlighetens skull. Malin kom i fredags och stannade hela helgen. Igår fick vi även besök av Charlotte, Jocke och lille Devil :)

Pga prat och muffinsbak till sent in på natten under fredagen var man inte helt klar i huvudet när man väcktes av en pigg liten buspojke klockan 7 på lördagsmorgonen. Dock verkade Eddie tröttare än mig så jag tog med mig Leon ner till Malin i vardagsrummet och la mig på soffan med henne och glodde på TV medan lillen fick busa i spjälsängen som fortfarande står kvar där sen Philip lånade den när han och Cina var här tidigare i veckan. Även om jag inte fick sova längre var det skönt att bara ligga där innan vi käkade frukost. Brukar oftast bli gröt eller fruktsallad för min del men denna gång dukade vi fram en god lördagsfrukost bestående av mackor, oboy, juice och ägg.

Efter frukost, undanplockning och bus blev det en liten promenad. Knät kändes till min stora glädje bättre. Så länge man höll ett lågt tempo gick det bra. Efter prommisen blev det en god fruktsallad med kvarg och kokos till lunch :)

Mys och bus ute i solen i väntan på middag.

Första grillningen för i år. Hemmagjorda hamburgare. Har varit sugen på det sen Eddie käkade det på marknaden vi var på för några veckor sedan. Var minst lika gott som jag hoppats på ;)

Nikki blev väldigt uppspelt då våra gäster kom men lugnade ner sig efter ett tag. Efter ett bra tag. Får göra detta oftare så hon vänjer sig. Dock blev jag positivt överraskad då vi gick in. Trodde hon skulle börja riva och hålla på men jag sa åt henne att gå och lägga sig vilket hon gjorde och båda hundarna låg med oss i vardagsrummet och sov :)

Eddie och Malin fastnade vid PS3 medan jag, Charlotte och Jocke mumsade i oss cupcakes och snackade skit. Klockan hann bli runt 00 innan de började bli trötta och begav sig hemåt. Det var riktigt trevligt att ha dem här :) Vi andra fortsatte ett tag och strax efter att de åkt kom vi på att vi hade brieost, kex och vindruvor hemma så det plockade vi fram. Lite lagom sådär runt 1 på natten, haha jävla tjockisar.

Denna dag har det väl inte direkt blivit mindre ätande heller. Dock var jag och Malin iallafall duktiga och tog en morgonpromenad innan frukost. Knät kändes ännu bättre idag, vi gick på lite fortare utan att jag fick ont. Det känns lite än men gör inte alls ont på samma sätt. Dock började det kännas lite i slutet efter den andra promenaden vi tog så jag ska fortsätta ta det lugnt ett tag. Cupcakes, bullar och Chailatte har jag klämt i mig idag och till middag blev det varma mackor. Vi har pratat om att göra det sen i fredags kväll så idag var det verkligen på tiden och oj vad gott det var! ;)

Hoppas ni haft en trevlig helg allihopa! 
Nu ska jag käka lite glass innan jag hoppar i säng, hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar