Besökare

torsdag 18 oktober 2012

Nu gnäller jag

Lillen somnade inte förrän vid halv 12 igår och eftersom det blev senare än vanligt hoppades jag på att han skulle sova längre under natten. Så blev det inte. Tror han vaknade runt 4 gånger innan vi gick upp vid 9.

Haft jätteont i halsen under natten och nu är jag snorig och trött. Hungrig är jag med. Leon brukar alltid vara på toppenhumör när han vaknar. Han brukar ligga i babygymmet och sprattla och skratta medan jag i lugn och ro kan ta ut Nikki en snabbis, äta frukost och ta undan efter mig. Efter det leker vi lite tills han blir trött och somnar vid 10, halv 11.

Idag hann jag bara ta ut Nikki sen tröttnade han så har inte hunnit äta än. Han vägrar sova och fan ta mig om jag sätter mig med honom, vi måste gå runt. Det värsta är ju att han bara blir tröttare och tröttare.

Tycker inte om att gnälla och brukar inte heller göra det men idag känner jag att jag behöver det. Sorry! Hoppas han vill sova snart lilla skrutten..

2 kommentarer:

  1. Man får gnälla, de e inte alltid en dans på rosor att vara förälder.

    Hoppas lillen somnar snart så du kan få vila lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Även om man vet det så är det skönt att höra :)

      Det är nog bra om inte annat att "spy" av sig lite också. Jag är inte van att han är sådär, vi har sällan "bråkiga" morgnar och händer det så har det bara varit en väldigt kort stund innan han somnat. Aldrig i över två timmar som det var idag. Sen att det skulle komma just idag när jag inte känner mig på topp med ont i halsen och en näsa som rinner nonstop gjorde det ju inte bättre, haha.

      Jajja, han somnade i allafall strax efter att jag skrev inlägget och sover än så nu har jag både hunnit äta frukost och slappat framför TV:n med min stickning :)

      Radera