Besökare

onsdag 3 oktober 2012

Jävla skitunge :)

Haha vadfan! Blev skitsugen på cupcakes idag så bestämde mig för att promenera bort till affären i Vattholma för att köpa ingredienser. Leon brukar sova runt 3-4 timmar på förmiddagarna så tänkte att jag skulle hinna fram och tillbaka. Tar ca 1½-2 timmar.

Nikki har inte fått gå så långt sen innan Leon föddes eftersom jag tränat henne att gå fint i koppel, kortare sträckor. Hon har gjort stora framsteg och jag kände att det var dags att prova ta med henne på en längre promenad. Så med sovande bebis och hund traskade jag iväg.

Självklart sov han inte så länge idag :) Han vaknade strax innan vi var framme och jag fick binda fast Nikki och sätta mig på en fuktig bänk och amma honom. Det passade inte, tutte ville han inte ha. Han ville varken ligga i vagn eller sitta i sele. Bar runt honom lite. Sen ville han ha tutte. Sen ville han bara gnälla. Det sista han ville var att sova trots att han fick kämpa för att hålla ögonen öppna. I två timmar var vi fast där innan han somnade lagom till regnet. Gick hemifrån vid 12 och hade räknat med att vara hemma senast 14, lagom till lunch. Istället var jag hemma vid 16 så nu är jag hungrig.

Kan lova att jag var bra jävla irriterad när vi satt där, fast i Vattholma. Nu kan man inte annat än att skratta åt det, jävla skitunge :) Största delen av promenaden består av en vägkant på en bilväg så det var tur att det hände i Vattholma och inte mitt på vägen. Då hade jag fått gå med honom skrikandes i vagnen eftersom det inte finns bänkar eller något att sätta fast hunden i. Så tack för det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar