Besökare

lördag 26 januari 2013

Socialträning

Varit in till stan idag. Ville handla lite tuggben åt Nikki och samtidigt passa på att träna henne lite så vi åkte bort till Grizzly och tog med henne in. Har alltid dragit mig för att ta med henne eftersom jag fått för mig att hon ska riva hela stället. Det har känts så onödigt jobbigt helt enkelt. Lättare att bara gå in själv och handla men nu vill jag kunna känna att jag kan ta med henne vart jag vill utan att hon ska få "damp".

Det var väldigt mycket intressanta lukter från både det ena och det andra. Jag lät henne gå runt och nosa lite och blev hon för "inne" i något så backade vi bara lite tills hon glömde bort det som varit intressant och istället kom till mig där hon fick en godbit. Efter ett tag sökte hon spontant kontakt med mig lite då och då. Snurrade runt ett tag och trots att det var rätt mycket folk brydde hon sig inte så mycket om dem. Fanns även en del hundar men vi höll oss på ett sånt avstånd att hon fortfarande var kontaktbar.

Det gick bättre än väntat och det var inte det minsta jobbigt. Nu i efterhand kan man ju undra varför man inte gjort detta tidigare. Fortsätter man såhär är jag övertygad om att hon blir lugnare och inte stressar upp sig då man möter folk och hundar, tar med henne på stan osv.

Fläskisens gotteförråd påfyllt.

Mammas Tassimomaskin är numer vår så den var vi tvungna att handla till. Chai latten är så himla god och maskinen kommer användas flitigt, hehe.

Nu är vi mätta och belåtna och tar det lugnt med mys på soffan resten av kvällen. 

Ha en fortsatt trevlig kväll och helg allihopa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar