Besökare

tisdag 1 januari 2013

2013

Då var man efter några riktigt trevliga dagar i storstan tillbaka i vårt lilla hus på landet. Nytt år och ett år äldre. 26. Närmare 30 än 20. Ångest fan. Jajja, försöker att inte tänka på siffrorna så mycket. Känns lite bättre då ;)

Igår hade vi ett mysigt nyårsfirande med massa god mat hos mamma och Anders. Kändes dock lite tomt utan småttingarna som var hos sin pappa.

Vår lille glader så stilig i finkläderna :)

Mamma gjorde skagenröra så jag kunde fixa toasts till förrätt.

Smördegsinbakad oxfilé med potatisgratäng och kantarellsås a la mamma och Anders.

Vi gillar att äta, haha, så till efterrätt gjorde jag både chokladmousse och cheesecake. Mumma! Kändes som man åt hela kvällen. Det gjorde vi väl också ;)

Leon ville INTE sova. Han sov en stund under förrätten men sen envisades han med att vara vaken så jag och Eddie låg en rätt stor del av kvällen med honom i sovrummet. Vardagsrummet ligger bredvid så vi sprang emellan lite. Dock ville vi ju båda två vara med och skåla in det nya året så då fick lillen följa med upp en stund. Är glad över att han inte bråkade åtminstone. Han var mest glad. Ville väl inte missa sitt första nyår ;) Jag stannade inne med honom och Nikita medan de andra sköt lite raketer på tomten. Vi kikade lite på fyrverkerierna från fönstret.

Nikki var rädd för raketerna och gömde sig under ena bordet i vårt sovrum när det var som värst. Ville inte förstärka rädslan genom att "larva" mig med henne men jag och Leon satt bredvid henne nästan hela tiden så hon skulle känna att vi var där. Som tur var höll det inte på så länge efter tolvslaget och hon somnade så fort det var över.

Strax efter 1 lyckades lillen somna.

Mamma frågade om hon skulle göra tårta idag men det blev så mycket över från igår så vi gottade oss i det och så fick jag lite presenter. Kan slänga upp bilder på det imorgon. Känner mig inte på topp så tänkte göra i ordning Leon och lägga mig med honom nu.

God fortsättning på er allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar