Besökare

onsdag 16 januari 2013

Hundmöte

Minns ni lilla amstaffvalpen vi mötte häromdagen? Tjejen som äger den la till mig på facebook dagen efter och idag bestämde vi oss för att ses och träna hundmöten.

Nikki är inte aggressiv, det har aldrig varit några problem med andra hundar på det viset utan hon vill så fruktansvärt gärna fram och hälsa så hon drar som en tok vilket självklart är väldigt jobbigt. Det är alltså det vi vill få bort.

Idag gick det bra på avstånd men ju närmare vi kom Milton och hans matte desto tydligare visade Nikki att hon ville fram. Testade att öka avståndet igen och efter några varv fram och tillbaka gick hon och slickade osttuben vid min sida med bara någon meters avstånd till den andra vovven. Vi ska fortsätta att ses och göra på samma sätt flera gånger framöver. Detta är jättebra för oss och jag känner mig helt pepp! ;)

När hon lugnat ner sig ordentligt fick hon tillåtelse att hälsa. Visst är han superdupersöt lilla Milton? :)

Leon somnade nästan på en gång när vi kom ut men vaknade till då vi blev stillastående. Pratade och hade sig en stund innan han somnade om igen. Sötnos!

Duktiga Nikki traskar på fint vid min sida.

Tuggben för hunden..

..och lunch för mig då vi kom hem. Couscous, räkor, avokado och soltorkade tomater. Mums!

Nu ska jag mysa med min underbara son. Tjohej!

3 kommentarer:

  1. Det skulle vi också behöva träna på med Minos! Smart med en osttub :-D

    SvaraRadera
  2. Ja tuben är toppen! Finns tydligen något som heter licktreat också, ser ut som en deo ungefär med en sån där kula. Är nog smidigare men vet inte om det smakar lika gott..

    SvaraRadera