Besökare

onsdag 2 januari 2013

Det har hänt!

Ikväll hände det jag inte trodde skulle hända på väldigt länge med tanke på hur det varit hos oss när det gäller Leon och hans säng.

Han fick tutte i vår säng som vanligt och somnade. La över honom och då vaknade han på en gång. Som vanligt. Tutte igen och flyttade över honom när han släppte. Gnäll. Väntade en stund men han fortsatte så jag tog upp honom och la han i vår säng igen. Då började han böka runt, stångas med pappa, pilla på mamma, försöka äta pappa osv. Prövade att lägga ner honom i hans säng igen och till min stora förvåning protesterade han inte denna gång. Däremot började han böka runt som en galning. Lät som han gjorde typ tusen kullerbyttor och femtioelva snurr. Kikade på honom en gång och då hade han huvudet vid fotändan. Fortfarande inga protester så jag lät honom vara. Bara ett litet stön då och då mitt i allt bök. Sen kom gnället. Tog upp honom och kände att han bajsat så bytte blöja och la ner honom igen. Tystnad. Efter ett tag sov han! För första gången någonsin somnade han SJÄLV i SIN säng!

Dock vaknade han igen efter bara några minuter. Bajs i blöjan igen.

Jajja, man kan ju inte kräva på tok för mycket på en gång och nu var det ju faktiskt bajsets fel ;) Även om han bara sov några minuter så somnade han ju faktiskt helt själv och det gör mig så stolt över honom! Nu vet jag iallafall att det inte är omöjligt ;)

1 kommentar: