Besökare

tisdag 18 september 2012

Stolt mamma och matte! :)

Varit ute och gått i 1.5 timme. Leon var vaken säkert hälften av tiden men sa ingenting utan han låg snällt i sin vagn under hela promenaden :)

När jag kom hem möttes jag av världens finaste hund och ett hus som varken var nerkissat eller nerbajsat! Så skönt! 1.5 timme ensam för en hund som är över 2 år låter kanske inte så märkvärdigt och för ett tag sedan hade det inte varit det för oss heller. Nikki har förr klarat av att vara hemma själv i flera timmar utan några som helst problem, dock har hon sen Leon kom blivit väldigt understimulerad och lite av en uppmärksamhetsbitch. Fullt förståeligt då hon var min lilla bebis förut. Igår tex var jag borta i 20 minuter och möttes av skit både på över- och undervåningen och en liten pissfläck på dörrmattan.

Idag är jag med andra ord en väldigt stolt mamma och matte! ;)

2 kommentarer:

  1. Det var någon som frågade varför jag inte tar med hunden när jag promenerar. Råkade ta bort kommentaren men kan ju svara ändå :)

    Dels behöver hon tränas att vara ensam igen men största anledningen är att hon måste bli bättre på att inte dra i koppel och går man 1.5 timme blir det för långt att träna i det steg vi ligger nu. Vi tränar korta stunder, många gånger för att sedan öka. Har ingen lust att gå så långt med vagn med en hund som drar. Dessutom blir det lite knepigt om Leon blir gnällig och jag måste bära honom samtidigt som jag ska dra vagnen hålla hunden :) Självklart är mitt mål att kunna ta med henne på långisarna sen.

    SvaraRadera
  2. Vad jobbigt att hon börjat kissa/bajsa inomhus :-( När ni är ute, drar hon hela promenaden? Tänkte om hon går finare efter ett tag när hon blir trött? Vår unghund Minos kan dra rätt mkt om han är understimulerad, men om man går på i snabb takt så går han jättefint efter ett tag. Jag tycker också att det är lite jobbigt att gå med honom och vagnen, men jag för det ändå för att öva Minos. Då går jag helst där det inte är så mycket folk och börjar Alice pipa så stannar jag någonstans, binder fast Minos och ammar/byter på henne.
    Hoppas ni får det att funka snart, lycka till! Kramar

    SvaraRadera