Besökare

torsdag 28 februari 2013

Cake pops

När vi var i Öregrund om hälsade på Cina förra veckan bjöd hennes syrra på Cake pops. Det var första gången jag åt dessa underbara små godbitar och jag var självklart tvungen att fråga henne hur man gjorde. Kul att något så fantastiskt gott kan vara så enkelt!

Jag gjorde såna då vi hade besök i helgen och de var väldigt populära. Eftersom det var första gången gjorde jag bara bollar som jag doppade i choklad och hade strössel på. De blev alltså inte lika avancerade som Sannas ugglor som ni kan se här. Det får bli någon annan gång ;)

Har gjort ett gäng tillsammans med ungarna idag så nu ska vi gotta oss framför en film.

Det enda som behövs är:
  • Kakor, kladdkaka, kärleksmums, muffins, sockerkaka eller liknande
  • Philadelphia
  • Blockchoklad
  • Garnering
  • Pinnar
Smula ihop kakorna eller det du valt att använda tillsammans med philadelphian så det blir en smet och forma till bollar eller vad du känner för. Låt stå kallt så de stelnar och stoppa sedan en pinne i varje. Doppa i smält choklad och garnerna. Piece of cake.

Vi gjorde tre olika smaker. Oreo, Ballerina kladdkaka och chokladmuffins ;)

4 kommentarer:

  1. Men wow! Det som såg så avancerat ut!! Jag måste testa :-)

    SvaraRadera
  2. Hm, nu måste ju någon unge fylla år snart!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör ändå! Jag har testat olika kakor i tre olika omgångar nu för att hitta de godaste till Leons kalas sen ;P

      Radera