Besökare

lördag 10 november 2012

Första koftan färdig

Nu är jag färdig med Leons kofta :D Gjorde den efter en beskrivning matchande mössan jag stickat tidigare.

Hade lite svårt att få det helt jämnt vid resår, framkant och vid mönstret då man stickar med två färger samtidigt vilket syns om man lägger tröjan ner men har han den på sig syns det inte lika tydligt. Råkade även maska av för hårt så den är lite trång i halsen om man knäpper översta knappen men den kan man ju låta vara öppen. Den är med andra ord inte perfekt men för att vara första koftan är jag väldigt nöjd. Var ju inte längesen jag började och det har bara blivit två mössor innan. Det är bara att fortsätta öva :)

Lite stor men den växer han nog snabbt i :)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Nu blir det lite enklare med en filt och sen måste ju min fyrbenta bebis få en tröja också ;) Hon är så lättfrusen skithunden.

      Radera