Besökare

lördag 27 juli 2013

Dogparkour

Har ni hört talas om den grymt duktiga hunden TreT? Om inte, spana in honom här. Det var genom ett klipp på denna fantastiska hund som jag fick reda på att parkour förekommer även i hundvärlden. I början ägnade jag det inte någon större tanke men jag är nu sugen på att se om det är något för mig och Nikita.

I förrgår började jag introducera det för henne genom att få henne att hoppa upp på parkbänkar. Det har inte varit några som helst problem och på dagens morgonpromenad räckte det med att gå nära en bänk så hoppade hon upp och tittade på mig med förväntansfull blick. Beröm och godis! :)

Denna bänk på mammas tomt var däremot lite läskig igår kväll och hon ville inte gärna hoppa upp på den men efter lite träning imorse gick det galant ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar